"Opowieści z Doliny Muminków" (Wydawnictwo EGMONT)

Biblioteczkę z literaturą dziecięcą zaczęliśmy tworzyć na długo przed tym, jak na świecie pojawiła się Tosia. Zawsze miałam do tych książek słabość, wiele historii darzyłam sentymentem, więc chciałam, żeby mogło się nimi cieszyć także moje dziecko. Dziecko przyszło na świat, szybko zaczęło mieć swoje zdanie na każdy temat i gromadzona dla niego biblioteczka musiała przejść rewolucję.


Jedną z książek, na które Tosia nie chciała patrzeć była ta z opowieściami o Muminkach. Ja te historie uwielbiałam, pochłaniałam kolejne tomy i obowiązkowo meldowałam się przed telewizorem, kiedy emitowano dobranockę z kreskówką o ich przygodach. Jak się okazuje do niektórych rzeczy trzeba dojrzeć, bo nowa książka o przygodach Muminków spotkała się z przyjęciem dużo życzliwszym niż jej poprzedniczka.




Ta nowa książka to Opowieści z Doliny Muminków wydane przez EGMONT. Opowiadania, które się w niej znalazły zostały napisane na podstawie oryginalnych historii stworzonych przez Tove Jansson. Wzbudziło to we mnie pewne obawy, bo z takimi "przepisywanymi" książkami bywa różnie i często nie mają one klimatu pierwowzorów. Tu tak nie jest. Już przeglądając tę książkę poczułam się o kilkanaście lat młodsza. Wszyscy bohaterowie, których tak bardzo lubiłam powrócili, a ich przygody znowu mnie wciągnęły. Na książkę składa się pięć historii. W pierwszej poznajemy wszystkich bohaterów i dowiadujemy się jak to się stało, że pewna bardzo zwyczajna dolina została nazwana Doliną Muminków. W kolejnych opowieściach muminkowy klimat zostaje podtrzymany, a przygody bohaterów budzą uśmiech i rozgrzewają serca. Serce bije najmocniej przy czytaniu ostatniego rozdziału, w którym czytamy jak mieszkańcy Doliny Muminków świętują wigilię. Na nadchodzący czas będzie to lektura idealna!




Pokochałyśmy tę książkę bardzo mocno. Jej urokowi naprawdę nie można się oprzeć. Piękne, bardzo tradycyjne ilustracje. Część jest kolorowa, część czarno-biała. Każda, nawet najmniejsza, jest piękna. Piękną całość stanowi również książka. Twarda oprawa, dość duży format, piękne, bardzo staranne wydanie dopracowane w najdrobniejszych szczegółach. To wszystko sprawia, że Opowieści z Doliny Muminków mogą stać się pięknym i bardzo wartościowym prezentem na lata. Dla małych, którzy Muminków jeszcze nie znają i dużych, którzy chcą wrócić do czasów swojego dzieciństwa.




Opowieści z Doliny Muminków
na podstawie opowiadań Tove Jansson
tłumaczenie Anna Czernow
Wydawnictwo EGMONT 2019

Komentarze

  1. jedna z moich ulubionych bajek z dzieciństwa
    !

    OdpowiedzUsuń
  2. W dzisiejszych czasach można uzbierać niezłą biblioteczkę, książek jest tyle i wybór też...

    OdpowiedzUsuń
  3. Muminki chyba nigdy nie wyjdą z mody :D uwielbiam...

    OdpowiedzUsuń
  4. Muminki to bajka mojego dzieciństwa. mój starszy synek również miał czas, że bardzo muminki lubił. Książka na pewno by się nam spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam szczerze, ze ja za Muminkami nie przepadam. Choć może pod wpływem tej książki zmieniałabym zdanie?

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie jestem po lekturze. Wspaniała książka. Cieszę się, że ją mam. To była moja ulubiona bajka z dzieciństwa, choć od Buki się chowałam za fotel! 😁

    OdpowiedzUsuń
  7. Muminki to pozycja obowiązkowa! już nie mogę się doczekać aż moim zacznę czytać :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książeczka jest chyba stworzona z myślą o młodszych dzieciach, dla których klasyczne Muminki są jeszcze zbyt mocne.

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj, ja uwielbiałam Muminki jako dziecko i chyba klasycznie - bałam się Buki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne wydanie! Ostatnio czytałam synowi "Zimę w dolinie muminków". Tę z pewnością kupię bo mnie urzekła:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz